شاخص ‌های ارزش‌ گذاری پتنت 1

شاخص ‌های ارزش‌ گذاری پتنت 1
سطح مقاله

پیشرفته 2
کلمات کلیدی

تجاری سازی پتنت
پتنت
طبقه‌بندی مشترک پتنت (CPC)
امتیاز کاربران

امتیاز از ۵ (۰ رای)

شاخص ‌های ارزش‌ گذاری پتنت 1

اگرچه ارزش پتنت تنها به وسیله شاخصه‌های موجود در یک پتنت تعیین نمی‌شود و عوامل متعددی مانند فناوری موضوع پتنت، شرکت‌های رقیب و بازار نیز تعیین‌کننده ارزش پتنت است، اما مطالعات تجربی به خوبی نشان داده است که می‌توان با تکیه بر برخی شاخص‌های موجود در پتنت، ارزش اقتصادی پتنت را پیش‌بینی کرد. تا به حال متغیرهای متنوعی به عنوان شاخص‌های ارزش‌گذاری پتنت معرفی شده است. در مقاله حاضر و در مقاله بعدی، شاخص‌های ارزش‌گذاری پتنت شامل 1- «وضعیت تقاضانامه پتنت»، 2- «تمدید پتنت»، 3- «تعداد ارجاعات به پتنت»، 4- «تعداد مراجع پتنت»، 5- «تعداد مراجع غیرپتنتی»، 6- «دعاوی قضائی یا اعتراض به پتنت»، 7- «اندازه خانواده پتنت»، 8- «تعداد ادعاها»، 9- «تعداد طبقات فناوری»، 10- «تعداد مخترعان»، 11- «مشخصات مخترعان»، 12- «تعداد متقاضیان یا مالکان پتنت»، 13- «مالکیت پتنت یا مشخصات مالک پتنت»، 14- «روش ثبت پتنت»، 15- «سن پتنت»، 16- « ضریب اصالت پتنت»، 17- « ضریب عمومیت پتنت»، 18- «زمان چرخه فناوری»، 19- «تأخیر زمانی گرنت پتنت» و 20- «کیفیت متن پتنت» به تفصیل بیان خواهد شد.

این مقاله شامل سرفصل‌های زیر است:
1- مقدمه
2- شاخص‌های ارزش‌گذاری پتنت
 1-2- وضعیت تقاضانامه پتنت
 2-2- تمدید پتنت

 3-2- تعداد ارجاعات به پتنت
 4-2- تعداد مراجع پتنت
 5-2- تعداد مراجع غیرپتنتی
 6-2- دعاوی قضایی یا اعتراض به پتنت
 7-2- اندازه خانواده پتنت


لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله ابتدا وارد سایت شوید
ارسال نظر